-
Hier kan ik ÉCHT TIJD aan de KLANT besteden
Sylvia Wendt
Audicien



Sylvia Wendt stapte van een ketenbedrijf over naar Makker
Sinds januari van dit jaar werkt Sylvia Wendt als audicien bij Makker. Ze maakte na een loopbaan van 14 jaar bij twee ketenbedrijven de overstap naar Makker, waar ze haar werk op een veel fijnere manier kan doen. "Ik was meer met bezig met het beperkte tijd die ik had voor een klant, dan met de mens zelf. Nu kan ik me veel meer focussen op de zorg en de tijd nemen om klanten een allerbeste hooroplosing te geven".
"Dit is een vak waar je bij mensen blij kunt maken. En dat is wat je als audicien wilt: je klant gelukkig maken en het best mogelijke er uit halen op hoorgebied. Bij Makker kan dat. Ik krijg hier echt de tijd voor de klant. Voor sommige mensen moet ik meer tijd nemen, bijvoorbeeld wanneer ze dementerend zijn, en ik heb de ruimte om zelf mijn agenda in te delen".
Dat geeft heel veel rust en zorgt er ook voor dat ik het enorm naar m’n zin heb en weer energie krijg van mijn werk. Bij de ketenbedrijven waar Sylvia werkte, was de druk groter en kregen alle klanten een beperkte stoeltijd. Daardoor was het niet altijd mogelijk om zorg op maat te bieden en op zoek te gaan naar de beste hooroplossing.

Bij Makker proberen we er bij wijze van spreken 200% uit te halen.
Er is hier heel veel mogelijk; mensen kunnen bij ons kiezen uit alle merken. We hebben geen prijsafspraken met bepaalde fabrikanten, dus de keuze voor de klant is niet beperkt tot slechts een paar merken. We werken hier met de nieuwste technologieën, waaronder de digitale oorscan, en heel innovatieve producten, zoals de Lyric, een volkomen onzichtbaar hoortoestel dat diep in het oor wordt geplaatst en daar twee maanden kan blijven zitten. En om als audicien up to date te blijven en te kunnen werken met nieuwe producten en technieken, hebben we hier een eigen Makker Academy. Scholing is en blijft belangrijk! Ik merk aan de klanten dat ze echt tevreden zijn en dat zien we terug in de reviews; we krijgen bijna altijd vijf sterren.

Het tijd nemen voor de klant begint al bij binnenkomst.
Het tijd nemen voor de klant begint al bij binnenkomst. Met een kopje koffie en het ophangen van de jas. We zijn hier erg servicegericht. Wat ook heel bijzonder is, is dat iedereen die een afspraak wil maken, in dezelfde week of hooguit de week daarna terecht kan. Ik was voorheen gewend aan wachttijden van een tot twee maanden… In alle vestigingen werken we met meerdere audiciens, soms wel drie of vier. Daardoor kunnen we eventuele uitval van een collega altijd met elkaar opvangen. Het team van Makker voelt een beetje als een familie. Dat voel ik direct in het begin al. Het is een hechte club en Makker is erg attent richting de medewerkers. Er worden ook regelmatig leuke uitjes georganiseerd, iets wat ik helemaal niet gewend ben van mijn vorige werkgevers. Ik heb nu al meer uitjes meegemaakt dan in alle andere jaren dat ik als audicien werk”.